Decem logoDecem text

Jutalomkirándulás Tatán

Ahogy azt már megszokhattuk, idén is megrendezésre került a tataiak által szervezett szőgyéni anyanyelvi vetélkedő, melyen idén 6 csapat mérettette meg magát.

A feladatok izgalmasak és egyben elgondolkodtatóak is voltak. Reménykedtünk, hogy mi nyerjük meg, mert legutóbb is sok érdekes élményekben volt részünk. Az eredményhirdetésnél nagyon meglepődtünk, mivel az első helynél a mi csapatunk neve hangzott el.

A kirándulásra egy egész busszal indultunk sok más diáktársunkkal együtt, mert aznap sportnapon vettünk részt. Kora délután a családok eljöttek értünk. Nagyon izgatottan vártuk ezt a találkozást, mert tudtuk, hogy kisebb gyerekekkel és családjaikkal fogunk lakni az elkövetkezendő napokban. Hamarosan megismertük az egyhetes otthonunkat és családtagokat is.

Szombaton minden család egyedi programot biztosított nekünk. Megnézhettük a Tatai Patarát, ahol betekinthettünk a város múltjába. Voltak, akik Budapestre utaztak. Vasárnap mindannyian ellátogattunk oda, mégpedig a Csodák Palotájába, ahol kipróbálhattuk például, hogy milyen gyorsak vagyunk a fény sebességéhez képest. Megálltunk a Tropicariumban -nagyon élveztük- ráját simogattunk, s még sok más hüllőt megnéztünk.

Hétfőn bekapcsolódhattunk a 6.osztályosok rendhagyó természet- és angolórájába is. Utána kipróbálhattuk a fazekas mesterséget. Meglepődve tapasztaltuk, hogy milyen jó agyaggal dolgozni. Kipróbáltuk a hagyományos és az elektromos korongot, mely segítségével érdekes souvenireket készíthettünk az otthoniaknak. Nagy hőség volt aznap, így jólesett csobbanni a Kőkúti Általános Iskola uszodájában. Ezután dús hajunkba téphetett a szél az Öreg-tavi hajókázás során.

Kedden a vendéglátó családok gyerekeivel együtt győri városnézésre mentünk. Ott a Mobilis interaktív közlekedési múzeumban jártunk, ahol érdekes fizikaórán is részt vettünk. Kibővítettük tudásunkat a szárazjéggel kapcsolatban. Hogy ne csak a hazautazással teljen az utolsó napunk, elmentünk a Tatai Televízióba, ahol különféle kulisszatitkokat tudtunk meg, és még nyilatkoztunk is a Tatán szerzett élményeinkről. Bemutatták a legújabb eszközüket, a drónt, mellyel különleges légi felvételeket tudnak készíteni. Következő állomásunk a Tatai vár volt. Szerencsénk volt, mert még egy igazi filmforgatás helyszínét is láthattuk. Készíthettünk saját vándorkönyvet pecséttel. Nagyon nehéz volt a családoktól és a várostól elválni. Kitűnően éreztük magunkat. Reméljük, hogy máskor is lesz alkalmunk visszatérni, és újból találkozunk vendéglátóinkkal.

Kanyicska Réka, Halda Melinda, Kurcz Jázmin, Komzsík Mátyás – és Nagy Dóra tanárnő